Garantie

 

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een extra (fabrieks)garantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Wij zijn ook aangesloten bij de Centrale Branchevereniging Wonen. Dit betekent dat de in de CBW-voorwaarden opgenomen garantieregeling van toepassing is op de aankoop. Dit houdt in dat wij de garantiebepalingen van het CBW erkennen en hanteren. U bent dus altijd zeker van uw aankoop! 

Bovenop deze garantie geven wij nog een aantal extra garanties. 

 

Productgarantie consument - termijnen

Alle genoemde termijnen hebben betrekking op de fabrieksgarantie en zijn niet van toepassing op de wettelijke garantie.

Op iedere order die door ons geleverd wordt, zijn de volgende garantietermijnen van toepassing:

 

Productgarantie Keller Keukens assortiment

10 jaar fabrieksgarantie

Productgarantie werkbladen

garantievoorwaarden toeleverancier

Productgarantie apparatuur

garantievoorwaarden toeleverancier

Productgarantie accessoires

garantievoorwaarden toeleverancier

 

Als er sprake is van garantie op een artikel dat op dat moment niet meer leverbaar is, bieden wij een passend alternatief aan.

 

Productgarantie consument werkbladen, apparatuur en accessoires

In overeenstemming met de garantiebepalingen van onze toeleveranciers kun je aanspraak maken op de productgarantie van uw werkblad, apparatuur en accessoires indien deze ook bij ons zijn gekocht en op de factuur vermeld staan. De garantievoorwaarden vind u terug op de website van de toeleverancier.

 

De start van de garantietermijn

De garanties gaan in op het moment dat de artikelen geleverd zijn. De productgarantie is overdragbaar indien u gaat verhuizen.


Voorwaarden voor de garantie consument

Als u niet tevreden bent over één van onze producten, omdat het product niet over de eigenschappen beschikt die u daarvan mag verwachten bij het beoogde gebruik daarvan, dan kunt u onder de hierna vermelde voorwaarden een beroep doen op de garantieregeling:

  1. u moet de originele kassabon, getekende vrachtbrief of het betaalbewijs voor het product aan ons kunnen laten zien.
  2. u brengt ons zo snel mogelijk en uiterlijk binnen twee weken na ontdekking van uw klacht op de hoogte van de klacht met een duidelijke omschrijving daarvan.
  3. de klacht is niet het gevolg van onjuist gebruik van het product, bijvoorbeeld doordat u het hebt laten vallen, hebt omgestoten, hebt gebruikt voor een ander doel dan waarvoor het bedoeld is, niet goed hebt onderhouden of hebt laten repareren door een derde.
  4. de klacht is niet het gevolg van omstandigheden die buiten het product zelf liggen, zoals bijvoorbeeld beschadiging van het product door vervoer of aanstoten door een ander voorwerp, verkleuring door zonlicht of blootstelling aan vloeistoffen.
  5. de reden voor de klacht niet het gevolg is van normale \ slijtage of normaal verbruik
  6. de artikelen zijn in het land van aankoop gemonteerd
     

Een garantieaanvraag doen

Via de link https://webwinkel.kellerkeukens.nl/contact/ kom je bij het service & garantieformulier wat je kunt invullen.  

Nadat wij uw klacht hebben ontvangen, onderzoeken wij het product en bepalen wij of het probleem onder onze garantie valt. Het is mogelijk dat wij uw medewerking nodig hebben om na te gaan of aan de bovengenoemde garantievoorwaarden is voldaan. Als we vaststellen dat een product inderdaad onder de garantie valt, kunnen wij eerst proberen om het product te repareren. Als dat niet kan, kunnen wij proberen om het product te vervangen door een ander product. De kosten voor een reparatie of vervanging betalen wij. Mochten wij het product niet kunnen repareren of vervangen, dan mag u de koop geheel of gedeeltelijk ontbinden als dit redelijk is in verhouding tot de klacht. Dit betekent dat u het product geheel of gedeeltelijk retourneert en u het proportionele deel van het aankoopbedrag terugkrijgt. Indien het product niet langer in ons assortiment is opgenomen, zullen wij een passend alternatief bieden in overleg.